Hajléktalanok mindenhol

 2013.11.26. 19:07

    Néha már nagyon elegem van Budapestből. Pedig itt születtem, itt nőttem fel és el sem tudnám képzelni az életemet, mondjuk vidéken. De sajnos ez a város napról napra undorítóbb. Hajléktalanok, szemét és kutyaszar mindenhol....
     Szinte minden nap át kell mennem a városon, mivel az iskolám a város másik felén van. Imádom ezt az utat, mert szemet gyönyörködtető épületeink vannak és a felkelő nap látványához a Duna partján is csak kevés dolog fogható. Sajnos a reggelemet sokszor már az elrontja, hogy mocskos, büdös csöves, esetleg csövesek ülnek a buszon. Egyik ismerősöm mondta, nem is olyan rég, hogy ,,Nem értem az embereket, miért kell a hajléktalanokra ilyen undorra nézni?" Hát sajnos, már én sem tudok másképp. Egyszerűen nem bírom sajnálni őket és már a gyomrom fordul fel néha. Alapból szerintem, ha egy ilyen ember felszáll tömegközlekedési eszközre, a leghátsó sarokban kéne meghúznia magát, nem pedig leülni egy olyan helyre, ahol két személy is elfér (a múltkori példa). Én, mint diák havonta közel 4000 forintot költök bérletre (aki nem diák az több, mint 10000-t), ami annyira elég, hogy nem büntetnek meg, ugyanis ülőhelyem általában nincsen, reggel nyomorogni kell a buszon, büdös van, kosz van és a régi típusú buszok annyira hangosak, hogy nem elég, hogy a zenémet alig hallom, de még félnem is kell attól, hogy vajon mikor esik szét alattam...? Na már most, amikor egy ilyen reggelt bearanyozó buszon kell utaznom, és meglátom, hogy egy hajléktalan ül, legszívesebben lerugdosnám. Ha egyedül ül valószínűleg senki nem fog mellé ülni, tehát két becsületes BKK jegy/bérlet vásárló ember kiesik a játékból. Ha pedig ketten, vagy többen vannak...annál rosszabb! Tegyük fel, hogy csodás utunkon ellenőrök szállnak fel a buszra. A hajléktalannal mit csinálnak? Leszállítják, mivel megbüntetni nem tudják, vagy megtudják, de nem sok értelme van. Ha pedig mondjuk Én otthon felejtem a bérletemet, ami nem fordul elő sokszor, de Murphynek köszönhetően, 99.9%, hogy akkor lesz ellenőr a buszon, amikor Én otthon hagyom azt a nyamvadt papírdarabot. Engem persze simán megbüntetnek, 16.000 forintra. Ha bemutatom a bérletem, akkor csak 2000....KÖSSZ! És ez még csak a tömegközlekedés.

    Gyakran szoktam sétálni a városban és vannak helyek, amiket kifejezetten szeretek, de ezek a kapualjakat kisajátító utcai kannás bor fighterek, úgy eltudják rontani a látképet. Régebben legalább csak éjszaka aludtak a kapualjakban, de mostanra már szemtelenül napközben is odaeszi őket a fene (nem irigylem azt, aki ilyen házban lakik). Ráadásul már nem egyszer láttam arra példát, hogy az ott lakó, vagy üzlettulajdonos még csak nem is gorombán próbálja a hajléktalant elküldeni, aki erre elég agresszívan reagál és még neki áll följebb. 
Az aluljárókról nem is beszélek.... Szerintem mindenki, aki már járt Pesten, szembesült a "csodálatos" aluljárókkal. Amikor megpróbálok A-ból B-be átjutni és lépcsőn ülő hajléktalanokat kell kerülgetnem, majd lent legalább 5 koldus csinál valami "csodás" produkciót és közben erőszakosan néz rám, hogy ,,AGGYÁL MÁ' PÉNZT PIJJJÁRA", esetleg oda is jön és meg is szólít. Mikor én csak át akarok menni az úttest alatt :( . És rengetegszer a zajokból ki lehet venni egy kis Mónika show live-ot, csak hogy kerek legyen.  Persze az aluljárókban az "aktív" éltet élő csövik mellett, néhány tuti alszik oldalt, akármilyen napszak van. Ami annyira nem is zavarna, ha nem lenne oltári dzsuva körülöttük.
Az erőszakosokról, még annyit, hogy MIÉRT nem lehet felfogni szépen azt a szót, hogy ,,NEM" !?!!? Ha már van pofája odajönni és kérni abból a pénzből, amit Én, vagy a szüleim keresünk meg sok munka árán, akkor hadd döntsem már Én el, hogy adok e neki vagy sem. Mellesleg megjegyezném, hogy ha az összes kéregetőnek adnék pénzt az utcán, valószínűleg több pénzt adnék, mint amennyit kapok. Márpedig szerintem, ha azt mondom, hogy NEM, akkor szépen csöndben tovább kéne mennie, nem pedig cifra káromkodásokat ordítani a hátamnak. Miért teszi? Ki ő? Köszönje meg inkább, hogy nem gyújtom fel a "pompásan" berendezett kis helyét, amiért gusztustalan, ocsmány és valószínűleg nem túl higiénikus. Bár gondolom ezért is engem büntetnének meg a rend őrei....

    A legtöbb csövessel ez a bajom, hogy beletörődik az életébe és meg sem próbálja másképp csinálni. Elenyésző százalékuk az, akit tényleg tudok sajnálni és elhiszem, hogy neki már tényleg nincs más lehetősége. De attól, hogy valaki hajléktalan és az utcán kell laknia, nem értem, hogy MIÉRT kell maga köré szemetelnie!?!??? Ez olyan, mintha én ennék az ágyamban és az almacsutkát, szalvétát és a vizes palackot laza mozdulattal az ágyam mellé dobnám, arra várva, hogy majd anyám kiviszi! Elhiszem, hogy szar az élete, de attól még nem kéne szó szerint szarban élni. A közterületeken nagyon nagyon maximum 10 méterenként van szemetes. Miért nem képes odáig elvinni? Talán nem ér rá, vagy ha neki szar, akkor legyen nekem is, mivel muszáj átmennem az általuk felhalmozott szeméten? Nem tudom, de gusztustalan, és borzasztó nézni, hogy a gyönyörű, műemlékekkel teli városunkat, ilyen emberek lakják le. 
Nem mellesleg a városszéli erdőkből az óriási szemét miatt zavarták ki a hajléktalanokat. Régebben én is nagyon sokat láttam, hogy a mellettünk lévő kis erdőben mekkora tanyát vertek, de ezek már egy jó ideje eltűntek. Mégpedig azért, mert a szemét hegyek, amiket felhalmoztak a mondhatni saját lakókörnyezetükben, rettentően ártalmasak voltak a környéken lakókra. A legnagyobb probléma talán az volt, hogy a szemétre elkezdtek jönni a patkányok és nem álltak meg a csöveseknél, hanem jöttek be a városba. Mondanom se kell szerintem, hogy az erdők mellett lakó, tisztességes, adó- és közös költség fizető emberekben, ez mély felháborodást keltett. Ha már Én, mint lakó fizetek a környezetem tisztán tartásáért, szeretném, ha az tiszta lenne és biztonságos, és nem szeretnék patkánnyal találkozni a konyhámban, de még csak az utcán sem. 

    Tehát Én speciel, már nem tudom sajnálni, ezeket az embereket. Nem tudom, hogy mi lenne a megoldás, mivel sajnos a köztük lévők nagy részét nem érdekli már. De amit és ahogy művelnek, az borzasztó és pofátlan. Igenis mindenki, tud változtatni. Nyilván nem lesz egyből háza az I. kerületben, luxus autóval és Armani öltönyökkel, de pont az ilyen embereknek kéne nagyon megbecsülni a kis dolgokat is. Ahhoz, hogy valaki rendet tegyen a saját életében, legelőször maga körül kell rendet tennie (bárhogyan is él), addig nincs miről beszélni. Szidhatják az államot és a náluk tehetősebbeket, de ha ő nem tesz semmit a saját élete rendbetevéséért, akkor másoktól, hogy várhat el akármit is? 

hajlektalan6.jpg

homeless_jpg_ashx.jpeg

 

Címkék: vélemény beszámoló Magyarország Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://magdorkaworld.blog.hu/api/trackback/id/tr725659393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Ilona 2013.11.26. 22:21:08

hát, sokszor nekem is tönkreteszik a napomat... hihetetlen szemetet hagynak maguk után a parkban... ez a bosszújuk a lakással rendelkezők ellen...egy kis fricska a maguk módján. Szó szerint minden sz@rrá válik körülöttük, minden lepusztul körülöttük. Valójában nem ők a hibásak, hanem az a több, mint 2 milliós nagyváros, amelyik nem tud kezelni néhány ezer hajléktalant...demokrácia van...szerintem meg inkább rendnek kéne lenni
süti beállítások módosítása